DÖNDÜ DEMİRTAŞ RESİMLERİNİN ANATOMİSİ

avatar

Taç Bafra

  • e 1

    Mutlu

  • e 0

    Eğlenmiş

  • e 0

    Şaşırmış

  • e 0

    Kızgın

  • e 0

    Üzgün

Erken devir Türk sanatında birinci çalışmalarım siyah kağıt işlerdi. İkinci çalışmamı tuvale taşımak istedim. Siyah tuval üzerine hem boyayı hem çizgiyi hem de kağıt işlerde olduğu gibi geometrik şekilleri kullandım. Amacım birinci kağıt işlerdeki yalınlığı tuvale taşımaktı. Bunda da başarılı olduğumu sanıyorum. Ticari kaygı taşımadan ve tekrara düşmeden, yenilikçi bir zihniyetle aynı yalınlığı ve çizgileri tuvale taşıdım. Boya ve çizgi bir arada ve bunu üç ana rengi birbirine karıştırmadan buluşturdum. Siyahı da sayarsak (fon olarak kullandım) böylece dört renk oluyor, her zaman siyah, renk mi değil mi tartışmaları var. Çalışmalarımda şunu gördüm siyah zor bir renk beyazın tam tersi. Beyaz rengi tamamen dışarıya verirken siyah tamamen renkleri içine çekiyor. Tıpkı bir kara delik gibi. Siyah fon üzerine üç ana rengi dünyanın oluşumunun sembolleri olarak kullandım. Onun üzerine evreni bir ağ gibi sardığı teorik olarak ispatlanmış gaz tutanlar diye adlandırılan bir örgü ağını fikrini çizimlerimde kullandım. Big bang patlaması gibi düşünün ve bunun üzerine evren oluşuyor. Bu evrende erken dönem Türk sanatı desenlerini kullandım. Türklerin köklü bir geçmişi olduğunu vurgulamak istedim. Salyangoz ve örümcek ağını birleştirerek ortasına Şav sembolümü koydum (Şevkat-Aşk-Vicdan) sembolümü kullandım.

50×70 lşk tuvalin sağ tarafında kalan ayrılmış bölgede, dikdörtgenle altın oranı el figürüyle geçmişten günümüze dna aktarımını sembolize etmek amacıyla kullandım.

Taç Bafra, Sanat Böceği platformundan alıntı yapılmıştır.

etiketlerETİKETLER
Üzgünüm, bu içerik için hiç etiket bulunmuyor.

Sıradaki içerik:

DÖNDÜ DEMİRTAŞ RESİMLERİNİN ANATOMİSİ